Duikvakantie Bonaire - 19 maart 2012

Onze buren links hebben een baby en dat hebben we gemerkt. Heel veel huilen 's nachts. De huisjes staan weliswaar los van elkaar en je hebt erg veel privacy - je ziet elkaar niet als je op je terras zit - maar ze zijn erg gehorig. De huisjes zijn sober ingericht met plavuizen dus alles klinkt hol en er zit geen glas in de ramen, enkel shutters en muggengaas. De afstand tussen de huisjes is een metertje of drie, dus je hoort alles. Helaas was Het Kind ook al erg vroeg wakker, dus na het huilen kwam het gekraai en het gesmijt met speelgoed. Heel fijn. Heb ook nog eens hoofdpijn en buikpijn, dus ik voelde me niet super.

Maar het mocht de pret niet drukken. Eruit rond 07.15u en Jan is gaan hardlopen en ik ben gaan bijkomen op de veranda en de buren links gingen op een gegeven moment weg voor de dag. Hadden ze eerder moeten doen...

We hebben een aantal blauwstaartsalamanders als huisdier. Ze komen eten bietsen.



Na het ontbijt eerst even naar een duikwinkel waar Jan een nieuwe slang heeft gekocht voor zijn manometer en een waterdicht zakje voor de creditcards, een duikkaart en een petje. Bij Wannadive wel de poreuze slang gereclameerd. Daar onze spullen gehaald, want je duikspullen (pak, BCD, schoentjes, lood, flippers) laat je daar na het uitspullen. Overige zaken als masker, ademautomaat, lamp ed die namen we wel zelf mee. Dan naar onze duikstek: Alice in Wonderland #45.

Tweede duik was bij Angel City. Daar stonden al twee auto's, maar dat vinden wij niet erg. Op Bonaire ga je dus zelf naar een duikstek en je kan ervoor kiezen om daar wel of niet te duiken. Als er al een auto staat, zijn er minstens twee duikers en als je dat niet prettig vind, rij je gewoon naar de volgende. Maar wij vinden dat niet erg en het gebeurt toch zelden dat je elkaar tegenkomt.
Angel City is een erg mooie stek, maar met een wat lastige in- en uitgang. Weinig 'bijzonders' gezien maar wel een heel feeërieke omgeving. Vlak bij de uitgang een hele kleine baby murene gezien. Later zagen we dat daar duikers in gingen dus of ie er nu nog is...

Bij Wannadive de spullen gewassen en daar aan de bar van dat resort nog wat gedronken. De bediening - Nederlands - mocht wat enthousiaster. Dat is een nadeel hier op Bonaire, dat het erg Nederlands is. Daarna even gaan kijken bij Don's Habitat. Een duikresort direct aan de kust dus met een eigen huisrif. Zag er mooi uit, wat drukker ook. Wellicht een optie voor een volgende keer.

Bij ons huisje onze duiklogs ingevuld, gedouched en het was lekker rustig tot onze linkerburen weer thuis kwamen. "Koetsja, koetsja, koetsja... poepiepoepoepie..." Kunnen geen normaal woord zeggen. Hopelijk is Dat Kind rustig vannacht.

Wezen eten in 'de stad' bij La Guernica. We zitten aan zee dus dat is wel leuk. Nog een lieve hond aan onze tafel en lekker gegeten. Lekker fruitsla vooraf en daarna een fajita voor mij en Jan een visje (Wahoo??) en dan terug met de auto. Daar nog thee gemaakt en dan gaan slapen. Had enorm veel last van mijn restless legs - enge benen, noem ik dat - o.a veroorzaakt door de jeuk van de muggenbulten. Heb wel een uur liggen woelen en draaien en opgestaan eer de medicijnen die ik daarvoor heb hun werk deden. Dan natuurlijk vannacht weer Dat Kind, wat vanmorgen voor dag en dauw wakker was ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...