De bekende druppel


Het is lang geleden, maar ik zit even in een dipje. Gisteren had ik ronduit een slechte dag: veel lopen huilen. Allemaal zaakjes die opstapelen en bij een bericht op facebook die ik had ontvangen van een 'vriend' kon ik de waterlanders niet meer thuis houden. Dat was een bericht vol met positieve dingen die zijn gebeurd afgelopen jaar, in plaats van alle negatieve dingen die je hoort, zoals onlangs op die school en zo. Dan slaat zo'n bericht vol met positieve dingen in als een soort openbaring, van o ja, het is niet alleen maar narigheid wat er gebeurt. Ik had al de tranen in mijn ogen toen ik Obama gisteren op TV zag als hij reageerde op wat er was gebeurd. Het is toch ongelofelijk dat iemand zoiets doet. Dan ben je echt volslagen blind van woede over iets. En ja, en dan natuurlijk Jan weg en midden in een zogenaamde Black Hole - dan is het radiostilte - plus het verhaal van die verdomde zondagsopenstelling van de C1000 en ook nog eens mijn maandelijkse ongemakje. Dat allemaal bij elkaar deden mij onderdompelen in een tranendal gisteren, wat waarschijnlijk dan nodig was. Ik had er nog geen last van gehad en zo eens in de zoveel tijd overkomt mij dit gewoon. Als een druppel mijn emmer doet overlopen en dan komt alles in een keer naar buiten.

Die zondagsopenstelling van de C1000 is mij een enorme doorn in het oog. Ik had dit al zien aankomen natuurlijk en al gereageerd naar de gemeente. Ik vrees echter dat ik mij erbij zal moeten neerleggen. Het is een tendens die niet meer te stoppen is. Als het blijft bij de C1000 heb ik er denk ik niet zo heel veel moeite mee op den duur, maar als de overige winkels ook gaan meedoen, dan heb ik zeven dagen in de week drukte voor mijn deur. Het is niet zozeer het feit dat de winkel geopend is, maar meer de verkeersdrukte die het met zich meebrengt en daarmee de herrie en de stankoverlast. Dat wordt van de zomer op zondag veel weg. Veel duiken of veel wandelen. Op zich ook geen slecht vooruitzicht, maar ik moet het allemaal nog verwerken. Op dit moment baal ik als een stekker en hoop ik dat het tijdelijk is, omdat ze bij ons op basis van loting meedoen. 

Zaterdag heb ik lekker lopen rommelen. Ik werd wakker met buik- en hoofdpijn, maar na mijn rondje op de fiets op zoek naar zegellak, een afspraak gemaakt bij de kapper en daarna even naar het tuincentrum, kwam ik na anderhalf uur lekker fris uitgewaaid weer thuis. Ik heb daarna toch maar de kerstboom neergezet, kwestie van twee seconden werk en meteen even de schuur opgeruimd en gestofzuigd, de oude kleding in een zak gedaan (die staat nu buiten, dus toch een paar meter opgeschoven) en mijn vriezer een beetje grofweg geïnventariseerd om te kijken wat ik ga eten op eerste kerstdag. 

En aankomend weekend natuurlijk een lang weekend. Kijken hoe we daar doorheen gaan komen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...