Griep


Helaas heeft de heersende griepepidemie mij dit keer (weer) niet overgeslagen. Liep ik daar in mijn jonge jaren gewoon gezond moeiteloos doorheen, naarmate ik ouder word weet het virus mij steeds te vinden. Ik had zeer goede hoop dat het aan mij voorbij zou gaan. Mede gezien mijn super gezonde smoothies iedere morgen. Maar helaas. Kan daar dus ook mee stoppen want het heeft niet geholpen.

Het begon bij mij de vrijdag voordat we met de zaak naar Winterberg gingen. Ik was superduizelig en voelde me misselijk en had hoofdpijn. Die vrijdagavond in Winterberg, na een fakkeltocht en twee Jägermeisters, heb ik de dodelijke combinatie van een diclofenac en een oxazepam ingenomen. Dodelijk voor een latent griepvirus. Ik heb goed geslapen, enorm liggen zweten en ik voelde me weer wat beter dan de dag ervoor. 's Morgens nog niet, maar toen ik eenmaal buiten was en op de lange latten stond, in de sneeuw, met nog duizenden anderen (....), voelde ik me stukken beter. Zaterdagavond enorm uit mijn dak gegaan met de rest van de collega's en zondag de roemruchte maar dodelijke sneeuwzeskamp (zijn laatsten geworden!) en maandag gewoon weer fris (ahum) op kantoor. 

Tot donderdag.

Toen begon het. Weer draaierig en duizelig en hoofdpijn en ben vrijdag maar thuis gebleven. Zaterdag ben ik nog door de sneeuw lopend naar het centrum gegaan om wat kleine boodschappen te halen en zondag was ik gewoon echt ziek, slap, beroerd, hoofdpijn, hoesten, snotteren.... Ik was er sjagerijnig van. Dan is het wel handig dat je een supermarkt aan de overkant hebt, maar uit principe doe ik daar zo min mogelijk mijn boodschappen.

Maandag ging het ook nog niet echt goed, hoewel ik de drang toch niet kon tegenhouden om mijn ramen aan de binnenkant te zemen (de zon scheen.....), maar moest dat 's avonds ontgelden: om half negen ging bij mij het licht uit en ik lag om negen uur al in bed. Ik heb me vannacht toch wel een paar keer wakker gehoest ondanks de hoestsiroop (uit België, want daar mogen ze meer codeïne erin doen dan hier), maar ben toch iets later dan normaal naar werk gegaan. Nou ja, laat ik het daar maar niet over hebben. Het is nu half vier en ik heb het behoorlijk gehad hoor. Gelukkig heb ik voor vanavond chili uit de vriezer gehaald en ga ik nog voor één keer naar de overkant om bananen te halen (voor mijn smoothie), maar het zal wel weer een vroegertje worden vanavond. 

Het enige wat mij vleugels geeft is dat Jan nu toch snel weer thuis komt. Nog een maand! En oh wat gaat dat ineens snel! Gauw gauw al mijn scheikundeprojectjes uit de koelkast halen :-) en me bedenken wat ik had beloofd te doen maar nog niet heb gedaan.... Gelukkig had ik niet al te veel plannen voor deze periode. Een paar to-do dingetjes die ik niet heb gedaan, zoals tweepersoonsovertrekken verkleinen naar éénpersoons (ja, ik heb het bij één overtrek gedaan. Wat een werk! Je kunt beter maar nieuwe overtrekken kopen); sponningen schilderen slaapkamerdeur (tja, pure luiigheid); plintjes schilderen (lui)(hoewel: 's avonds kan je dat niet doen want dan heb je geen goed licht en overdag eh.... luiigheid...); kast slaapkamer behangen (had gewoon geen zin om op zoek te gaan naar een goed behangetje)...

Ja, als je zo terug denkt heb ik gewoon geen weekend gehad waarin ik me heb verveeld. Ik heb het in november en december gewoon erg druk gehad met alle voorbereidingen voor de feestdagen voor het bedrijf en later met de voorbereidingen voor ons bedrijfsuitje naar Winterberg. Daarbij had ik zelf nog wat uitjes hier een daar, verjaardagen, kerst, mutsweekend. Ik heb zelfs bar weinig gelezen en ik was nog wel van plan om mijn boeken van de Game of Thrones uit te lezen. Niet dus. En nu heb ik eigenlijk nog maar twee weekenden waarin ik ook al weer het één en ander heb gepland en ja, dan is het zo eind februari en is Jan er weer....

Gelukkig....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...