De overgang....

Vannacht schlèèèècht geslapen! Ik heb tegenwoordig RLS over mijn hele lichaam en dan met name 's nachts en daar word ik wakker van. Het is niet zo dat ik dan lig te schokken zoals ik met mijn benen wel doe, maar het is meer zo'n gevoel van een elektrische lading die door je lijf gaat. Dan moet je bewegen en je voelt je ongemakkelijk en unheimisch. Vannacht daardoor een paar keer wakker geweest en om 04.00u heb ik maar weer een halve Clonazepam gepakt. Ik moet voor het slapen eigenlijk een dosis van twee van die tabletjes innemen, maar omdat ik zo'n gruwelijke hekel heb aan medicijnen - meer met de 'angst' dat als ik ze te vaak te veel inneem ik eraan wen en ze dan niet meer werken - neem ik er 's avonds voor het slapen maar een halve. Daar komt dan nog bij dat je dan heel vreemd droomt. Zodra je je ogen sluit komt daar zo'n beeld voor je geest wat je volgens je gevoel de hele nacht al hebt en dit keer droomde ik in de Facebook lay-out en dat is zó irritant, dat beeld raak je niet kwijt. 

Dit alles heeft te maken met de overgang waar ik helaas nu toch echt wel in zit. Ik merk dat aan allerlei zaken. Heb wat meer last van - milde - opvliegers en ik slaap slecht. Dat slechte slapen heb ik al vrij lang en dat heeft volgens mij ook te maken met het feit dat ik 's nachts geen raam kan open hebben vanwege de herrie, maar ook met het feit dat ik doordeweeks altijd wat slechter slaap vanwege die 'druk' die ik heb dat ik overdag 'scherp en fris' moet zijn, zeker als de baas weer in huis is. Als ik weet dat hij er niet is, heb ik daar wat minder last van. Van het weekend in Oostende slaap ik als een roosje, maar dan staat er een balkondeur wagenwijd open en heb ik geen last van het verkeer wat vlak langs je raam rijdt. Daar is ook wel verkeer, maar dat is aan de voorkant en een stuk verder weg van de woning waardoor je geen trillingen voelt. Als er een auto of busje of vrachtwagen bij mij langs rijdt, voel je de trillingen van de zware dieselmotor overal doorheen. Dat is dan meer voelen dan horen. Nu ja, dat was dit keer dan niet de oorzaak van mijn slechte slapen, maar die ellendige RLS. Ik heb er tegenwoordig overdag zo rond 16.00u ook wat last van, maar dan ga ik wat lopen en dan is het te behappen, maar soms word je er gék van! Ik moet echt op tijd mijn medicijn innemen anders is het hopeloos. Gisterenavond ben ik dan eigenlijk voortdurend in touw geweest en dan heb ik er geen last van, maar ik moet niet gaan stil zitten of lekker een boek willen gaan lezen. Arggggh! Niet leuk.

Dus dit weekend waren we in Oostende waar we per toeval de WK marathon skaten - dus met vier van die wieltjes - in de straten van Oostende hebben gezien. Eerst de junioren en daarna de senioren waar de Nederlanders het prima in deden, ondanks dat hun medaillescore over het algemeen vrij laag was. Bij de heren won Chrispijn Ariëns - nooit van gehoord - en Bart Swings werd derde. Maar ja, die wordt getraind door Bart Veldkamp (Nederlander) dus dat is een halve Nederlander vind ik dan. Die Bart Veldkamp is een overloper na nogal wat problemen hier in Nederland en is zijn heil dan maar in België gaan zoeken. Maar wie weet. Je moet wel van goede huize komen wil je Sven Kramer verslaan. Ik hoop dat hij het komend seizoen weer lekker gaat knallen.

Dames junioren tijdens het WK Marathon in Oostende
Terwijl we in Oostende waren hebben we dan op zondag nog even de kamer daar omgegooid omdat de indeling niet zo praktisch was. We hadden een nieuwe flatscreen TV gekocht dus dat bood wat meer mogelijkheden dan die oude beeldbuis TV die er nog altijd stond. De huiskamer heeft een behoorlijk moeilijke lay-out dus het is altijd een flink getover en vooral creatief bezig zijn wil je daar iets praktisch uit halen en dan ook nog met de middelen die je hebt. Ik moet zeggen dat het aardig gelukt is. Meteen ook de vitrage mee genomen want die moet wat ingekort worden en als dat eenmaal gedaan is zal het er allemaal veel anders (beter!) uitzien. Dan te zijner tijd het huis een beetje klaar maken om eventueel te verhuren voor vrienden en bekenden, maar dat heeft alles te maken met het vaarschema van de LoMa en de inzetbaarheid van mijn mannetje op de LoMa. Je weet het per slot van rekening toch nooit daar bij de marine...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...