Eten maken zonder fornuis

Aankomende we(e)k(en) kan ik niet koken op mijn vertrouwde gasfornuis. Nog een geluk dat ik de magnetron nooit heb weggedaan. Die past en paste weliswaar niet in mijn keuken, maar die had ik nog altijd in de schuur staan en gebruikte deze zeer sporadisch.

Nu komt de magnetron wel van pas, maar toch ga ik de komende dagen mijn avondmaaltijden samenstellen uit ingrediënten waar ik niets voor hoef te koken. Word ik maar even een rawfoodist*...:-)

Vanavond eet ik de overblijfselen op van onze Nigella Lawson kip uit de oven, maar morgen eet ik Salade Niçoise. Omdat hier wel gekookte sperziebonen en dito aardappeltjes in horen, zal ik deze uit pot of blik moeten kopen. Het enige probleem wat ik heb is het eitje. Ik weet niet of deze voorgekookt te koop zijn eigenlijk, al zou het mij niet verbazen want er is veel wat kant-en-klaar te koop is.

Donderdag wil ik dan een tabbouleh salade maken met couscous, bosui, peterselie, komkommer, sardientjes (blik) en feta. Moet lukken lijkt mij. En vrijdag is mijn mannetje er weer en dan zie ik wel weer verder.

Op dit moment overigens ervaar ik een mega instort-momentje.... Vannacht was ik even goed wakker, daarna wel weer in slaap gevallen, maar het wreekt zich toch. Ik ben al een flinke poos behoorlijk moe, maar zie geen noodzaak om naar de huisarts te gaan want die zal hetzelfde zeggen als hij altijd doet om deze tijd: ga eerst maar eens lekker op vakantie en als je het dan nog hebt, kom dan terug. Bovendien kan het ook de overgang zijn plus dan daar nog eens de stress van de verbouwing erbij, misschien het warme weer, het gebrek aan echt zin om te werken... Oorzaken genoeg.

Vanwege de verbouwing én het warme weer heb ik dit weekend niet hardgelopen. Daarentegen wel gedoken en heen en weer gelopen tussen de bouwcontainer en de keuken, meegeholpen met de steigerbuizen (best zwaar, zo'n buis), dus genoeg bewogen dit weekend. 

Nog even een paar verbouwingsfoto's en dan is het afwachten of er vandaag wat is gedaan...


Mijn paar m2 woonruimte....
De contouren van de nieuwe keuken.















* never nooit niet van mijn leven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...