Een LLW (Lekker Lang Weekend)

Wat hebben wij toch een FANTASTISCH verlengd weekend achter de rug! En wat is het weer mega omschakelen om dan weer van 9-5 achter je buro te moeten zitten, ramen wijd open, zonnescherm naar beneden, de geur van de meidoorn in je neus en de tjiftjaf vrolijk (hard!) fluitend in een boom.

Nee, ik ben nog niet met vakantie, hoewel de afgelopen vier dagen wel aanvoelde als vakantie. We hebben zelfs gedoken! Onze eerste buitenduik dit jaar, weliswaar in mijn dubbel 7. Dat betekent dat ik één neopreen pak van 7mm aan heb met daarover een 'shortie' van 7mm, dus 14mm neopreen tussen mij en het (koude) water. Duik nummer 189. En dat er nog maar meer mogen volgen! Yeah!




Donderdag zijn wij met de fiets naar Haarlem geweest. We zijn nog nooit op 5 mei naar Haarlem geweest, want meestal is 5 mei op een doordeweekse dag en dan moet ik gewoon werken (en Jan al helemaal natuurlijk, want zij hebben geen 'bevrijdingsdag'). Maar omdat het nu samenviel met Hemelvaart en mijn mannetje ook die vier dagen vrij was en ik toch een beetje in beweging moet blijven (...), op de fiets naar de leukste stad van Nederland (vind ik).






We kwamen echter niet verder dan het Italiaanse terrasje Piccolo waar we een fles rode wijn en wat tapa's - maar dat zal het juiste woord wel niet zijn bij een Italiaan - respectievelijk achter over en naar binnen hebben gewerkt. Tesamen met de rekening dan nog een Limoncello en toen was het tegen vijven en zijn we vrolijk terug gefietst. Het is toch formidabel wat een beetje alcohol met je doet...









Vrijdagochtend eerst met de fiets naar de markt en tegen enen kwam mijn moeder een dagje op visite. Even kletsen en dan hup! weer terug naar het centrum: zij op haar scoot en wij op de fiets. Toch nog een leuke jurk gescoord, Jan ook weer in het nieuw met broek en polo en moeders een paar T-shirts rijker. Wat gedronken in het pittoreske 'dorp' waar ik woon - alweer wijn? - en dan via een toeristische route terug naar huis. Lekker op ons terras gezeten en daar weer voor het eerst sinds twee jaar de BBQ aangestoken. Even de buurt uitroken.


Dochter en moeders

Zaterdag dus onze eerste buitenduik. Spullen pakken - weer even goed nadenken als je sinds augustus vorig jaar niet meer hebt gedoken - en naar het Haarlemmermeersebos. We hebben maar een half uurtje gedoken, maar dat was even voldoende - het water was 11 graden - en goed om je spullen te testen: ademautomaat, BCD en computer. En maar goed ook, want de batterij in mijn computer was na de duik praktisch leeg en moest dus vervangen worden. 

Bij Vork&Mes daarna nog even een lekker Bieterbal met een glaasje wijn - alweer? - genuttigd en dan direct door naar The Wave om onze flessen bij te vullen en de batterij van onze duikcomputers te laten vervangen. Ze zaten lekker in het zonnetje daar. Het enige wat ontbrak was zeezicht.

Zondag beetje gekeuteld, eindje gefietst - moesten toch even naar de bouwmarkt - en ons geestelijk voorbereiden op de werkweek. In de zon. Op mijn dakterras. Niet met wijn, maar met een zelfgemaakte Margarita. Mijn tuin ontploft zowat na zoveel zon en warmte.








In de kliko voor het GFT is het weer feest: de maden kruipen vrolijk naar boven om dan de oversteek te maken van kliko naar tuin, alwaar de mieren ze opwachten en overmeesteren.




De vingerplant heeft het ook naar z'n zin met dit weer.




Ik vandaag wat minder... Gelukkig is het maar één keer in de week maandag...

1 opmerking:

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...