Kort koppie

Ik heb gisteren de mensen hier op kantoor hun ogen uit de kassen doen rollen door met een kort koppie te verschijnen. Het was niet zozeer het korte koppie wat hun wenkbrauwen deed fronzen, maar het feit dat ik het die ochtend zélf had kort geknipt.




Het is niet helemaal kort: gewoon een centimeter of 7 eraf geknipt. Ik begrijp niet waarom iedereen daar zo geschokt over doet. Het is toch mijn haar? 

Ik was het zat. Dus de schaar gepakt, een scheiding gemaakt op mijn achterhoofd en er zo recht mogelijk een stuk afgeknipt. Hup. In twee minuten klaar. Bij de kapper doen ze daar een half uur over en vragen ze er - als je mazzel hebt - achtentwintig euro voor. 

Kijk, over een tijdje zal ik toch wel weer naar de kapper 'moeten', dan kunnen ze het meteen verfijnen. Ik denk niet eens dat ze merken dat ik het zelf heb gedaan.

In het boekje A Mindfulness Guide for the Frazzled ben ik inmiddels bij hoofdstuk 5 aangekomen (dat wat ik gisteren schreef heb ik daadwerkelijk gedaan: ik heb gelezen. Weliswaar met de TV aan....). Nu beginnen de oefeningen.

Een erg interessante stof. Ze gaat echt in op hoe de hersenen in elkaar zitten, dat we er drie hebben en welk hersendeel voor wat verantwoordelijk is. It all makes sense. Je gaat je nu al anders gedragen. Van de therapeut moet ik ook iedere dag een oefening doen, maar ik moet zeggen dat dat erg lastig is. Ik doe het dan maar als ik nog in bed lig en concentreer me op mijn ademhaling in plaats van op mijn voeten (die liggen ook zo ver weg!). Ik hoop dat dat voldoende is. Donderdag ga ik weer naar yoga. Is ook mindfulness, vind ik.

Afgelopen zondagmorgen heb ik weer hardgelopen op therapeutische basis [grinn]. Ik loop nog wat onregelmatig: in september maar 8x hardgelopen maar nu de temperatuur wat begint te zakken, komen we wat meer in het voor mij ideale hardloopweer en dan ga ik echt weer 2x per week trainen. Ik wil dan één keer interval doen en één keer continu. Zondag ging het wat moeizaam wel met een average pace onder de 7 minuten, maar dat moet straks weer wat soepelder gaan. Mijn enkel is nog niet helemaal pijnvrij, maar wordt wel steeds ietsje minder. Dus gaat de goede kant op.



En nog een paar dagen dan krijg ik mijn nieuwe Phone. Stom dat je je daarop kunt verheugen...

4 opmerkingen:

  1. Heldhaftig zeg! Ik kan papier niet eens recht knippen...
    En nee, niet raar. Ik verheug me nu al op de nieuwe foon die ik eind november voor mijn verjaardag krijg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het stoer, dat je het zelf doet. Zou er niet snel aan beginnen. Ziet er goed uit trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...