Inspiratieloos en 1000 vragen TAG



Soms heb je wel eens van die dagen, dan ben je finaal inspiratieloos. Of er gebeurt gewoon niets.

Ergens vond ik een TAG en die TAG bestaat uit 1000 vragen aan jezelf. Nu weet ik niet of ik er überhaupt aan moet beginnen. 1000 vragen! Ik heb ze hier gevonden, maar het schijnt dat dit ook in boekvorm is uitgegeven. Of toch iets soortgelijks - want als ik daar zo 'inkijk',  zien de vragen er toch wat anders uit*.

Afijn.

Ik ga een paar van die 1000 vragen maar eens beantwoorden. Een aantal zijn al eens de revue gepasseerd maar mensen (en tijden) veranderen dus kan het geen kwaad ze nog een keer te doen.

1. Welke drie dingen zoek je in een vriend?

  1. geen druk bij je neerleggen:
    1. 'ik zie je nooit'
    2. 'leef je nog'
    3. 'ik denk, ik bel maar eens...'
  2. een ander in z'n waarde laten en je neemt zoals je bent
  3. iemand die er gewoon voor je is als je hem of haar nodig hebt.
2. Aan welke drie dingen kunnen mensen jou herkennen?
  1. Aan die gouden kies achter bovenin rechts
  2. Aan mijn zonnebril (heb een nieuwe namelijk)
  3. In de zomer aan mijn teenring.

3. Welke drie dingen wil je je kinderen meegeven?
Ik heb geen kinderen, maar áls ik ze zou hebben:
  1. Wees open minded, luister niet naar mij of naar anderen, filter en luister uiteindelijk naar je innerlijke stem en doe wat goed voelt
  2. Geniet van de natuur en leer letterlijk alle facetten kennen, dus weet waar je eten vandaan komt en doe daar niet zo spastisch over
  3. Trek de wereld in en ontdek. Kies een opleiding waar je ook makkelijk in het buitenland mee terecht kan.
4. Met wie kun je het beste opschieten?
Met mijn man (open deur natuurlijk).

5. Hoe oud wil je worden?
Daar plak ik geen getal aan, als ik maar in redelijk goede gezondheid oud word. Ik zie al op tegen oud worden dus ik denk daar liever maar niet aan. Aan de andere kant heb ik wel zo'n streefbeeld van mezelf hoe ik oud wil worden door goed voor mezelf te blijven zorgen en te proberen zo lang mogelijk te sporten.

Haha, zo dus niet.... (BB)


6. Hoeveel jaar ken je je partner?
Ik heb hem leren kennen net vóór de rugzaktrekking in Canada in 2001. Dat was op de voorlichtingsavond ik geloof ergens in mei. Dus iets van 16 jaar nu. Op 7 juli 2001 sloeg de vonk over, in die zin dat ik over ons leeftijdsverschil ben heengestapt en er werk van heb gemaakt tijdens een avondje poolen in Haynes Junction na een week vol ontberingen, terwijl de rest van de groep z'n slaapzak in kroop. Nog geen dag spijt van gehad...

7. Hoe zwaar ben je?
Momenteel schommelt dat (dagelijks) tussen de 75,5 en 76 kilo. In december vorig jaar woog ik gemiddeld nog 74,4 kilo. Inmiddels is het gemiddelde gestegen naar 75,8 kilo.

8. Hoeveel verdien je?
Te weinig. Ik verdien meer dan ik krijg. 😉

9. Hoe lang heb je al een relatie?
Al bijna 16 jaar. En dan een relatie waarin we elkaar niet zo vaak zien als we zouden willen, maar inderdaad, ik zou dit best wel eens te veel kunnen idealiseren....(zoals Lot zei).

10. Zou je de maan willen bezoeken?
Ik zou het heel dun in mijn broek hebben, maar ik zou het zeker niet afslaan. Lijkt me wel bijzonder. En ik ben al gewend om te ademen met perslucht en om me gewichtloos te voelen, dus dit zal niet veel anders zijn.

11. Heb je een strafblad?
Nee, maar toen ik jong was heb ik best wel eens een reep chocola gejat bij de supermarkt. Mijn straf was dat ik na het opeten ervan behoorlijk misselijk was....

12. Had je vroeger puistjes?
Ja, maar niet zo heel erg. Niet van die gele vulkanen die dan spontaan openbarsten in iemands gezicht. Die kwamen later.
Die puistjes ging ik dan te lijf met DDD crème, DDD- en teerlotion. Dat laatste was dan op natuurlijke basis en over die crème was wel wat te zeggen, dat het schadelijke stoffen had of zoiets. Maar ik heb daar nooit last van gehad. Heb ook nooit complexen van gehad van mijn puistjes, voor zover ik me kan herinneren. Make-up gebruikte ik pas vanaf mijn 18e toen ik bij een drogist ging werken dus camoufleren deed ik ze ook al niet.

13. Zou je naar een naaktcamping gaan?
Ik ben wel eens naar een naaktstrand geweest met een goede vriend die daar graag naar toe ging. Ik had daar geen moeite mee, maar ik ging niet volledig naakt. Met mijn tanga bikinibroekje - toen ik nog strak en bruin was - scheelde het niet veel, maar helemaal met blote doos, dat hoeft niet zo van mij. Ik zou er geen punt van maken als ik een partner zou hebben die dat graag doet, maar zo uit mezelf zoek ik het niet op.

14. Vond je het leuk om een broertje of zusje te krijgen?
Ik heb een jongere broer. We schelen vijf jaar. Mijn kleine broertje is inmiddels ook al 51 maar het blijft een klein broertje, hè. En ik moet zeggen: ik heb echt geen idee of ik het leuk vond. Het verbaast mij iedere keer hoe weinig ik me nog kan herinneren uit mijn jeugd. Vooral hoe ik mij voelde. 
Ik denk dat het er ook niet zo toe doet of ik het leuk vond: ik had immers geen keus. Maar ik zou het aan mijn moeder moeten vragen hoe ik erop reageerde. Dus mams...?

15. Waar besteed je veel tijd aan?
Aan bloggen en TV kijken. O ja, en aan werken en slapen. Het is wel grappig, want met de app Life Cycle kan je 'precies' bijhouden waar je was (moet je wel altijd je telefoon bij je hebben natuurlijk of je Apple Watch). Dus bijvoorbeeld op de 13e kan je zien hoe mijn werkdag er zo gemiddeld uit ziet. Dus aan slapen besteed ik de meeste tijd. 



16. Om welke grappen kun je heel hard lachen?
Vooral hele flauwe grappen. 



17. Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Nu moet ik even heel hard nadenken. Misschien dat ik voor het laatst de huid van een ree heb gelooid, wat ik nooit eerder heb gedaan en waarvan ik nu een soort tik heb overgehouden, dat ik nu alle huidjes voortaan wil looien, dus bijvoorbeeld ook mollenhuidjes (want die zijn echt supermooi). Dus die tik bestaat nu uit het willen stoppen als ik een roadkill zie. Op Kreta heb ik twee dode dassen zien liggen langs de weg. Niet gestopt, maar het duurde toch even voor dat ik ze uit mijn systeem had. Aangezien ik vrijwel altijd mijn mes bij me heb (op vakantie) had het gekund, maar ik had op dat moment geen handschoentjes mee.

18. Huil je makkelijk in het bijzijn van anderen?
Als ik labiel ben, heb ik daar geen moeite mee. Ik zit zo te janken. Of ik dat ook echt leuk vind is een ander verhaal, maar ik krop dingen te lang op en als het er dan uitkomt, gaat dat vrijwel altijd gepaard met tranen. Ook op het werk heb ik dat en daar baal ik altijd stevig van. Nu mijn overgang bijna een feit is (bijna een jaar geleden nu) wordt het stilaan wat rustiger in mij, maar sóms....

19. Waar bestaat je ontbijt uit?
Doordeweeks uit een vruchtensmoothie met yoghurt. Niet omdat ik dat nu zo gezond vind, maar omdat ik te lui ben om 's morgens een boterham met kaas/choco/hagelslag/pindakaas naar binnen te werken. Standaard recept: twee bananen, 1 grote appel met schil, twee uitgeperst sinaasappels, handje nootjes of scheut lijnzaadjes en volle yoghurt. Opgevrolijkt met aardbeien, mango, papaya, perzik, blauwe bessen, bramen, kruisbessen..... noem maar op. Net wat er is of wat ik heb. Dit giet ik een Nalgene beker en ik drink dat op kantoor dan leeg. Omdat ik een slechte fruit-eter ben (veel te veel werk dat gepeuter), is het grote voordeel dat ik zo de nodige vitamientjes binnen krijg.
In het weekend is het wel brood met koffie en als ik heb hardgelopen mag ik daar een roerei op. Op dat brood dus. Niet op de koffie.
O ja en soms dan haal ik bij de bakker heerlijke mueslibolletjes met echte hazelnoten erin en dat eet ik dan op met een koffie verkeerd (warme melk met sterke koffie). Ook lekker.

20. Wie heb je voor het laatst een kus gegeven?
Net nog een oude bekende van way back when. Zakenrelatie weliswaar, maar we kennen elkaar al honderd jaar. Zeiden net nog tegen elkaar dat we er dan goed uitzien voor onze leeftijd.

Nu goed. De eerste twintig vragen gedaan. Nog 980 te gaan.... Goed voor inspiratieloze dagen. Van deze vragen krijgen je trouwens vanzelf inspiratie....

1 opmerking:

  1. Leuk dat ik in je blogje ben verwerkt. Ik vind het altijd leuk dit soort tags te lezen.
    De flauwe grap kan ik ook heel erg om lachen.
    Prettige weekend samen,

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...