Overstappen naar WordPress?

Ik zit nu al weer geruime tijd met mijn blog bij Blogger. Op zich een vrij gemakkelijk blogprogramma, maar ik merk dat de meesten van de mensen wiens blog ik volg op WordPress zitten.
Heel stiekem begin ik een overstap te overwegen. Zal ik naar WordPress gaan? Is dat nóg gemakkelijker dan Blogger? Kan ik bij WordPress mijn foto’s nóg gemakkelijker in mijn blog zetten dan nu? Ziet het er lay-out technisch dan ook beter uit? Ik zal dat natuurlijk moeten ondervinden.
En hoe kan je dat beter dan een proefberichtje plaatsen op een winderige vrijdag terwijl de wind waait door de bomen, een flierefluiter vrolijk fluit (ik denk een winterkoninkje) en de wolkjes lieflijk langs het firmament glijden.
We proberen een foto bij te plaatsen.....
torso
Oei. Die is wel meteen heel groot (op de site van WordPress, hier heb 'm toch maar even verkleind), edoch niet vervelend om naar te kijken, maar het werkt denk ik wel (althans in concept).
Weet je wat? Misschien dat ik mijn blog op Blogger gewoon even laat schaduwdraaien met WordPress. Wat vinden we daarvan?
p.s. En bij het publiceren zie ik een leuk venstertje dat WordPress daar wellicht een advertentie plaatst tenzij ik een betalende versie neem van WordPress. Hmmm, dat is nou jammer, maar zal dat toch even gaan uitzoeken. Wie weet is een betalende versie niet duur en biedt het meer mogelijkheden.
Keep you informed!

Even later:
Ik heb even zitten stoeien met mijn WordPress blog en ik moet zeggen dat het er wel erg aantrekkelijk uitziet om daarmee door te gaan. Een betalende versie kost 2,99 euro per maand en dan heb je geen last van irritante reclames (die ongetwijfeld je laatste surfakties laten zien). Wat ook in WP's voordeel preekt, is dat de statistieken er veel beter uitzien. Die zijn bij Blogger wat magertjes en soms wat ongeloofwaardig (op één dag meer dan 200 pageviews... ik geloof er niets van).

Afijn. Mocht het hier stilvallen, dan ben ik te vinden op WordPress, deze link of voluit het adres van de blog: alleeiereninhetnet.wordpress.com

Kan zijn dat ik nog terugkom om bij te werken, dat merk je dan vanzelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...